djur fakta

♥ Valens blåshål är näsan som sitter mitt uppe på huvudet.

♥ En nyfödd ekorre väger bara 10 gram.

♥ Papegojor har 2 tår fram och 2 tår bakåt.

♥ En spindel kan spinna upp till 7 olika sorters tråd.

♥ En blåval kan bli 150 år gammal.

♥ Elefantens snabel består av tusentals små muskler men inga ben.

♥ Strutsägget innehåller djurvärldens största cell och kan väga 1,5 kg.

♥ Kamelen kan klara sig i flera månader utan att dricka.

♥ Geoparden är det enda kattdjuret som inte kan dra in sina klor.

♥ Fåglar har ihåliga skelettben.



HAHAH.. kns va ngt nytt? jag lärde mig iallafall lite xd
ska prata liten stund med michiis och alle som ska jag nog sova!


Kommentarer
Postat av: Michiis<3

Fiiifäääääään

2010-06-16 @ 23:56:57
Postat av: Michiis<3

oj fel inlägg ;D <3

2010-06-17 @ 00:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0